کلینیک زیبایی گوهردشت

مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای جوانسازی پوست و رفع ایرادات آن وجود دارد که یکی از آن ها تزریق ژل است. خیلی از افراد برای آن که بتوانند طراوت پوست خود را دوباره به دست آورند به تزریق ژل روی می آورند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید باید به مراقبت های بعد از تزریق ژل توجه داشته باشید. در ادامه نکات مهمی در این باره ذکر می کنیم.

آیا تزریق ژل خطرناک است؟

یکی از راه هایی که در زمینه زیبایی به صورت سرپایی انجام می شود، تزریق ژل یا فیلر است. این روش کاملا غیر تهاجمی است و باید توسط پزشک متخصص و در کلینیک های زیبایی معتبر انجام بگیرد. افراد زیادی هستند که برای رفع چین و چروک های پوستشان و افزایش طراوت و شادابی آن به سراغ تزریق ژل می روند.

همچنین برخی از افراد نیز برای حجم دهی به قسمت هایی از صورتشان از ژل استفاده می کنند. از همین رو تزریق ژل کاربرد های زیادی دارد اما در این زمینه باید توجه داشته باشید که حتما به فرد متخصص و ماهر مراجعه کنید و از استاندارد و معتبر بودن تجهیزات و ژل مورد استفاده مطمئن شوید تا مشکلی در این رابطه برای شما به وجود نیاید. همانطور که گفتیم برای آن که از عوارض احتمالی تزریق ژل بکاهید، ژل هایی را انتخاب کنید که شناخته شده اند و از مواد طبیعی ساخته شده اند.

همچنین باید به نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل توجه داشته باشید. در این صورت با رعایت تمامی نکات، عوارض و خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل شامل چه مواردی است؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم برای آن که به نتیجه مطلوب تان دست پیدا کنید و از عوارض احتمالی تزریق ژل جلوگیری نمایید، باید بعد از تزریق ژل یا فیلر به یک سری نکات توجه داشته باشید. در ادامه به این اقدامات مهم اشاره خواهیم کرد.

  1. بعد از تزریق ژل تا ۲۴ ساعت باید از اعمال هر گونه فشار زیاد و مالش در آن ناحیه خودداری کنید. در صورتی که به این نکته توجه نکنید با ایجاد فشار، احتمال آن که ژل تزریق شده جابجا شود و تقارن آن به هم بخورد، وجود دارد.
  2. روز اولی که ژل تزریق کردید، کارهای سنگین مانند ورزش های سنگین انجام ندهید. همچنین سعی کنید مدت زمان طولانی سرتان را به سمت پایین نگه ندارید.
  3. بعد از تزریق ژل بلافاصله دراز نکشید. برای آن که بدن بتواند به حالت پایدار خود برسد بهتر است حدود ۴ ساعت بعد از تزریق نخوابید و تا زمانی که ورم دارید سعی کنید در هنگام خوابیدن، سر مقداری بالاتر از بدنتان باشد به همین منظور تعداد بیشتری بالش زیر سر خود بگذارید تا از وارد شدن فشار به سر جلوگیری شود.
  4. سعی کنید تا یک روز بعد از تزریق ژل، صورت خود را نشویید. البته منظور از شستن وارد کردن فشار و مالش به ناحیه ای است که ژل تزریق کرده اید. به همین دلیل از کرم هایی که نیاز به مالش دارند استفاده نکنید. بعد از آن می توانید با آب ولرم و شوینده مناسب صورت تان را بشویید. استفاده از هر جسم سنگین که به ناحیه تزریق ژل فشار وارد می کند مانند عینک آفتابی های سنگین نیز توصیه نمی شود.
  5. برای کاهش ورم پوستی، از مصرف الکل، استعمال دخانیات، مواد غذایی شور و پر ادویه خودداری کنید.
  6. برخی از افراد که پوست حساسی دارند و یا آن که سیستم ایمنی آن ها حساس است، ممکن است بعد از تزریق ژل شاهد التهاب و کبودی پوست شوند. اگر جزء این دسته از افراد هستید بهتر است بعد از تزریق، از کمپرس سرد بدون آن که فشاری وارد کنید، استفاده نمایید.
  7. در صورتی که بعد از تزریق ژل احساس درد داشتید می توانید با پزشک خود مشورت کنید و تحت نظر او از قرص های مسکن مناسب استفاده نمایید.
  8. بهتر است در هفته اولی که ژل تزریق کرده اید از دوش گرفتن با آب داغ و یا رفتن به سونا خودداری کنید.
  9. تزریق ژل ممکن است باعث تحریک پوست شود به همین دلیل بهتر است در روزهای اول بعد از تزریق، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  10. سعی کنید همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید تا هم ورم و التهاب پوست تان کم شود و هم آن که پوستی سالم و درخشان داشته باشید.
  11. هر نوع تغییر مشکوکی که در پوست خود و یا قسمت های دیگر مشاهده کردید، حتما به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید.

با رعایت تمامی نکاتی که ذکر کردیم می توانید تجربه خوبی از تزریق ژل داشته باشید و به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید.

دوران نقاهت تزریق ژل چند روز است؟

همانطور که گفتیم تزریق ژل یکی از روش های غیر تهاجمی در زمینه زیبایی به حساب می آید زیرا مراحل این نوع درمان بدون زخم، خون ریزی، بدون نیاز به بیهوشی و … انجام می شود. به همین دلیل شما می توانید بعد از تزریق ژل بدون آن که مشکل خاصی وجود داشته باشد به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازید.

اما با این حال پزشک متخصص ممکن است به شما توصیه کند تا یک روز بعد از تزریق استراحت کنید و سایر مراقبت های بعد از تزریق ژل را رعایت نمایید. سپری کردن دوران نقاهت تزریق ژل در کنار انجام فعالیت های روزانه است و نیازی نیست استراحت مطلق کنید و هیچ نوع فعالیتی نداشته باشید.

دوران نقاهت تزریق ژل بستگی به نوع پوست و شرایط شما دارد اما به طور کلی با رعایت نکاتی که پزشک به شما توصیه می کند می توانید عوارض احتمالی آن مانند کبودی و التهاب را کم کنید و خیلی سریع به نتایجی که انتظار داشتید، دست پیدا کنید. فراموش نکنید در این دوران از مصرف خودسرانه هر گونه قرص حتی ویتامین ها نیز خودداری کنید و حتما قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت نمایید.

اگر قصد تزریق ژل در صورت خود دارید، حتما به نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم توجه داشته باشید تا بتوانید از عوارض و مشکلات احتمالی آن بکاهید و خیلی سریع نتایج دلخواهتان را مشاهده کنید.

برای تعیین نوبت کلیک کنید 09903908926