کلینیک زیبایی گوهردشت

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

داشتن موهای زائد در بدن و صورت برای همه بسیار آزار دهنده است به همین دلیل افراد سعی می کنند برای حذف آن ها روش های مختلفی را امتحان کنند. یکی از روش های جدید لیزر کردن است. اما سوالی که برای خیلی از افراد پیش می آید این است که آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد یا خیر. به خاطر همین می خواهیم در این مقاله به این سوال رایج پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

 

موهای زائد و تاثیر آن بر زیبایی

یکی از عواملی که بر زیبایی افراد تاثیر منفی می گذارد، داشتن موهای زائد است. افرادی که بدن و صورتی با موهای زائد دارند سعی می کنند با کمک روش های مختلفی که وجود دارد، از شر این موهای زائد خلاص شوند. برخی از این روش ها موقتی است و فقط چند روز تا چند هفته پاسخ می دهد مانند وکس و اپیلاسیون و برخی دیگر از روش ها به عنوان روش دائمی شناخته می شوند مانند روش لیزر. این افراد با حذف موهای زائد بدن و صورتشان حس اعتماد بنفس بیشتری در خود ایجاد می کنند زیرا حس می کنند زیبایی خود را افزایش داده اند. ممکن است شما نیز جزء این افراد باشید و تا به حال روش های مختلفی را برای حذف این موهای آزاردهنده امتحان کرده باشید. برای آن که اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورید ادامه مطالب را دنبال کنید.

 

امکان لیزر موهای نازک و کرکی وجود دارد؟

شاید از اطرافیان شنیده باشید که موهای نازک و کرکی را نمی توانید لیزر کنید و اگر این کار را انجام دهید نتیجه بخش نخواهد بود و فقط هزینه ای را متحمل خواهید شد. در صورتی که امروزه با پیشرفتی که در زمینه دستگاه های لیزر اتفاق افتاده است می توان گفت که این تصور اشتباه است. با کمک دستگاه های مختلفی که وجود دارد می توان گفت که هر نوع پوستی با هر رنگی و هر نوع مویی با هر ضخامتی، امکان لیزر کردن دارد. به همین دلیل افرادی که موهای نازک و کرکی دارند هم می توانند به سراغ لیزر کردن بروند. البته ممکن است حذف موهای زائد این افراد در مدت زمان بیشتری نسبت به افرادی که موهای ضخیم و تیره ای دارند، اتفاق بیفتد.

 

 

برای موهای نازک و کرکی از چه نوع لیزری استفاده می شود؟

افرادی که موهای زائد نازک و کرکی دارند باید در استفاده از لیزر و حذف موهای زائد، صبور باشند زیرا همانطور که گفتیم ممکن است در مدت زمان طولانی تری نتیجه کار قابل مشاهده باشد. برای این افراد از دستگاه های لیزری استفاده می شود که بتوانند نور شدیدتری را تولید کنند. به همین خاطر استفاده از دستگاه های لیزر  IPL برای این افراد مناسب تر از دستگاه لیزر VPL می باشد. دستگاه لیزر IPL از جدید ترین و مدرن ترین دستگاه های لیزر به حساب می آید و ویژگی های خاصی دارد. از مهم ترین ویژگی های این دستگاه لیزر این است که طول موج های مختلفی از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ نانومتر ساطع می کند. این ویژگی عالی دستگاه باعث می شود که با توجه به نواحی مختلف بدن و ضخامت مختلف موهای زائد، بتوان طول موج ها را تغییر داد و تنظیم کرد تا فرد احساس سوزش و درد نداشته باشد.

 

به همین دلیل است که می گوییم دستگاه لیزر IPL از بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک و کرکی به حساب می آید. علاوه بر این، هزینه لیزر با این دستگاه ارزان تر از بقیه موارد است به همین دلیل در صورتی که فرد می خواهد تنها یک قسمت از بدن را لیزر کند، از لحاظ اقتصادی به صرفه است که این دستگاه را انتخاب نماید.

 

تاثیر لیزر بر انواع موها چگونه است؟

دستگاه لیزر نمی تواند تفاوت پوست و مو را تشخیص دهد بلکه کاری که می کند این است که فقط نور را ساطع می کند اما از آن جایی که رنگ موها با پوست متفاوت است، موها نور ساطع شده را جذب می کنند. به همین دلیل است که می گویند هر چقدر موهای زائد تیره تر باشند سریع تر به لیزر جواب می دهند. درست مانند زمانی که می گویند در روزهای گرم سال، لباس های رنگ تیره نپوشید زیرا نور را بیشتر جذب می کنند و باعث گرم شدن شما خواهند شد.

 

زمانی که موهای زائد توانستند نور را جذب کنند انجام مرحله بعد بستگی به قدرت نفوذ دستگاه لیزر دارد. هر چقدر قدرت نفوذ دستگاه لیزر بیشتر باشد سریع تر و راحت تر به ریشه موهای زائد یا همان فولیکول های مو می رسند سپس آن ها را می سوزانند. سپس در طولانی مدت رویش مو از این فولیکول ها کم و کمتر خواهد شد تا جایی که به طور کامل موهای زائد حذف می شوند.

 

 

بهترین دستگاه برای لیزر موهای نازک و کرکی

همانطور که گفتیم در صورتی که موهای زائد بدن و صورت شما کرکی و نازک هستند باید از دستگاه لیزری استفاده کنید که متناسب با موهای زائد شما هستند که بتوانید به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. یکی از بهترین دستگاه های لیزر که برای موهای نازک و کرکی مناسب است، دستگاه الکساندرایت است که می تواند نور شدیدی را تولید کرده و بر روی این نوع فولیکول های مو تاثیر بگذارد.

از دیگر دستگاه های لیزر موهای زائد نازک و کرکی می توان به SHR اشاره کرد. این دستگاه پرتوهای نوری با شدت کم اما به صورت طولانی مدت به سطح پوست ساطع می کند در نتیجه احساس درد و سوزش خیلی کمی را در فرد ایجاد می کند.

 

نکات مهم در لیزر موهای زائد

برای آن که لیزر موهای زائد نازک و کرکی جواب بدهد باید طی جلسات متعدد انجام شود. به همین دلیل طبق نظر فرد متخصص باید به مرکز لیزر مراجعه کنید تا در فواصل زمانی مرتب مثلا هر دو یا چهار هفته یکبار موهای زائدتان را لیزر نمایید.

قبل از اقدام به لیزر، از مرکز مورد نظرتان نوع دستگاه لیزری که دارند را بپرسید تا مطمئن شوید که بر روی موهای زائد شما اعم از نازک یا ضخیم پاسخ می دهد یا خیر.

در صورتی که پوست حساسی دارید و خیلی زود به آلرژی و خارش دچار می شوید قبل از لیزر کردن، با پزشک مشورت نمایید.

 

در این مقاله متوجه شدیم که موهای نازک و کرکی را هم می توان لیزر کرد البته به شرطی که از دستگاه لیزر مناسبی استفاده بشود. در ضمن توجه داشته باشید به مراکز معتبر و مطمئن مراجعه نمایید. جهت مشاوره و تعیین نوبت لیزر در کلینیک لیزر گوهردشت می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برای تعیین نوبت کلیک کنید 09903908926