کلینیک زیبایی گوهردشت

تفاوت ژل و مزوژل چیست؟

تفاوت ژل و مزوژل چیست؟

برای جلوگیری از پیری پوست و سایر درمان های پوستی از روش های مختلفی استفاده می شود که از جمله معروف ترین و محبوب ترین آن ها تزریق ژل و مزوژل است. این دو روش عملکرد های متفاوتی دارند. برای آن که به تفاوت ژل و مزوژل پی ببرید تا بتوانید انتخاب دقیق تری داشته باشید با ما همراه شوید و ادامه این مقاله را دنبال نمایید.

ژل چیست؟

حتما این روزها نام ژل برای درمان های پوستی و روش های ضد پیری را زیاد شنیده اید. اما آیا می دانید که دقیقا ژل به چه معنا است؟ ژل در واقع به مواد پر کننده ای گفته می شود که به طور معمول دارای هیالورونیک اسید هستند و در لایه درم پوست قرار گرفته و قسمت های مورد نظر از پوست را پر می کنند. هر چه سن فرد بیشتر می شود از مقدار هیالورونیک اسید پوست کاسته می شود در نتیجه چین و چروک هایی بر روی پوست پدیدار می شوند که تزریق ژل به آن نواحی، چین و چروک ها پر خواهند شد.

اهمیت هیالورونیک اسید بر زیبایی

هیالورونیک اسید یک هیدروکربن طبیعی است که در ماتریکس خارجی بافت های بدن مانند پوست، استخوان و … وجود دارد و زمینه ساز بافت همبند پوست می باشد. این ماده جذب کننده بسیار قوی رطوبت و مواد مغذی و مورد نیاز پوست است و باعث بهبود زخم نیز می شود. ساختار اصلی این ماده مانند اسفنج می باشد و جذب آب وظیفه اصلی آن است در نتیجه می تواند به عنوان مرطوب کننده طبیعی عمل کند و خاصیت پر کنندگی و رفع مشکلات را دارد. زمانی که میزان این ماده در پوست کاهش یافته و به تدریج از بین برود، ساختار و حجم پوست نیز از دست خواهد رفت در نتیجه حالت جوانی و زیبایی پوست کاهش می یابد.

ژل یا فیلر چه انواعی دارد؟

ژل یا فیلر پر کننده صورت بر اساس این که در چه محلی تزریق شوند، انواع مختلفی دارند. در ادامه برخی از آن ها را نام می بریم:

  • برخی از ژل ها غلظت و فشردگی زیادی دارند و برای تزریق در شقیقه ها، گونه ها و زاویه فک مناسب هستند.
  • نوع دیگری از ژل یا فیلر پر کننده صورت غلظت کمی دارند و کاربرد آن ها برای رفع چین و چروک های ظریف و سطحی در کل صورت و همچنین چروک های زیر چشم است.
  • برندهای ژل یا فیلر نیز تنوع زیادی دارند که با توجه به نیاز بیمار و همچنین میزان بودجه ای که دارد، نوع برند ژل انتخاب می شود.

کاربرد های مختلف ژل یا فیلر کدام است؟

همانطور که گفتیم از ژل یا فیلر پر کننده صورت برای جوانسازی و … استفاده می شود. در ادامه به برخی از کاربرد های مهم ژل پر کننده صورت یا فیلر اشاره خواهیم کرد.

  • به مرور زمان در اطراف لب ها چروک هایی ایجاد می شود که به آن ها خط لبخند می گویند که با استفاده از تزریق ژل، می توان عمق آن ها را کاهش داد.
  • کسانی که لب های کوچک و باریکی دارند می توانند با تزریق ژل یا فیلر به لب هایشان حجم بدهند.
  • برای زاویه سازی سازی فک نیز از تزریق ژل کمک گرفته می شود.
  • گودی زیر چشم از جمله مواردی است که زیبایی را دچار نقص می کند که البته با کمک تزریق ژل یا فیلر برطرف خواهد شد.
  • کسانی که گونه های تختی دارند و می خواهند به آن ها حجم بدهند، می توانند به سراغ تزریق ژل بروند.
  • برای برجسته سازی چانه و اصلاح فرم بینی هم می توان از تزریق ژل استفاده کرد.
  • کاربرد های دیگری نیز برای ژل وجود دارد که با توجه به نظر متخصص در نظر گرفته می شوند.

مزوژل چیست؟

تا الان با ژل یا فیلر آشنا شدیم اما حالا برویم سراغ مزوژل تا ببینیم این اصطلاح به چه معنا است. یکی از جدید ترین متد ها در زمینه جوان سازی پوست، مزوژل نام دارد. در ساختار این ماده از هیالورونیک اسید با درصد پایین استفاده می شود به همراه ماده مزو که جوان کننده پوست است و دارای مواد ویتامینه، مواد معدنی، عوامل رشد بافت و کوآنزیم ها می باشد. مزوژل باعث ساخت کلاژن و خون رسانی به بافت ها و اندام ها می شود. در واقع این ماده مانند ترکیبات مزو به صورت زیر جلدی تزریق می شوند و در نتیجه تزریق آن، چین و چروک ها از بین می روند و در پوست صورت و گردن جوان سازی اتفاق خواهد افتاد.

استفاده از مزوژل چه کاربردهایی دارد؟

  • تزریق مزوژل برای رفع خستگی و بی روحی پوست انجام می شود.
  • با کمک مزوژل خاصیت ارتجاعی پوست بهبود می یابد.
  • مزوژل درخشندگی پوست را افزایش می دهد.
  • چین و چروک پوست از بین می رود.
  • در نهایت با تزریق مزوژل، کیفیت کلی پوست افزایش می یابد.

تفاوت های مهم ژل و مزوژل چیست؟

اکنون با توجه به تعریفی که از ژل و مزوژل ارائه دادیم و کاربردهای آن ها را نام بردیم، می توانید حدس بزنید که تفاوت این رو روش چیست. تفاوت اصلی و مهم ژل و مزوژل این است که ژل خاصیت پرکنندگی دارد اما مزوژل بیشتر برای جوان سازی پوست استفاده می شود و برای پر کردن لایه درم پوست مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ژل یا فیلر در محلی که تزریق می شود باقی می ماند به همین دلیل برای پر کردن محل ها از آن استفاده می شود اما مزوژل با چند تزریق ریز در نواحی مختلف پوست، پوشش گسترده ای بر روی صورت، گردن و دست ها ایجاد می کند.

ژل یا مزوژل؛ کدام یک را انتخاب نماییم؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم شما ابتدا باید به پزشک متخصص پوست و زیبایی مراجعه نمایید. پزشک با معاینه پوست شما و بررسی آن متوجه می شود که نیاز شما چیست. در صورتی که عمق چین و چروک ها زیاد باشد و همچنین اگر به دنبال حجم دهی به نقاط مختلف صورت و زاویه سازی به آن هستید تزریق ژل برای شما انجام می شود. در صورتی که به دنبال جوان سازی، افزایش درخشندگی و نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست هستید، مزوژل برای شما تزریق خواهد شد.

در این مقاله اطلاعاتی درباره ژل یا فیلر و مزوژل به دست آوردید و با کاربردهای آن ها آشنا شدید. اکنون می توانید راحت تر روش درمانی خود را دنبال کنید. البته توجه داشته باشید به کلینیک های زیبایی معتبر و مجاز مراجعه نمایید تا از تخصص فرد درمانگر و مرغوبیت موادی که استفاده می کند، مطمئن شوید.

برای تعیین نوبت کلیک کنید 09903908926